piątek, 14 sierpnia 2009

Lekko, słonecznie, przepysznie, korzennie


Tak się jakoś składa, że nigdy nie jałam ciasta marchewkowego... Wiem... wstyd, bo ciasta takie są znane, popularne, zdrowe. Dlatego zdecydowałam się nadrobić straty i upiekłam to przepyszne ciasto!

Najmocniejszym akcentem jest kardamon - mój przyjechał do mnie z Arabii Saudyjskiej - jest bardzo świeży, esencjonalny, zapewnia niesamowity smak i zapach...


Ciasto marchewkowe z kardamonem

Składniki:
3 jajka
150 g cukru trzcinowego
200 g mąki pszennej pełnoziarnistej
Łyżeczka esencji waniliowej
1.5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka kardamonu
150 ml oleju arachidowego
350 g startej marchwi

Przygotowanie:

Piekarnik nagrzać do 160 stopni.
Foremkę do pieczenia (tortownica lub tortownica z kominkiem) wysmarować masłem.
Jajka zmiksować z cukrem, esencją waniliową, kardamonem i cynamonem. Mąkę przesiać, połączyć z proszkiem do pieczenia i dodawać do mieszanki jajecznej na zmianę z olejem. Dodać marchew, zamieszać.
Ciasto przełożyć do foremki.
Piec 45-55 minut, do suchego patyczka.
Wystudzić.

Pysznie smakuje samo, z herbatą (np. z mlekiem, cynamonem, kardamonem, goździkami i cukrem, w stylu indyjskiego czaju) lub mleczną kawą, bitą śmietaną.

Przepis zmodyfikowany, na podstawie przepisu Liski z White Plate (http://whiteplate.blogspot.com/2009/06/ciasto-marchewkowe.html)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)