czwartek, 6 sierpnia 2009

Coś do białego włoskiego wina


Zawsze lubiłam włoską kuchnię (zresztą niewiele jest osób, które jej nie lubi, nieprawdaż?), ale ostatnio ją nieco zaniedbywałam. Ale... do czasu ;)
Po wieczorze białych win włoskich z zeszłego tygodnia, wspomnienia tego, co w tej kuchni najlepsze, wróciły z wielką siłą - siłą, która skłoniła mnie do chwilowego odłożenia na bok innych książek kulinarnych niż włoskie.

Wieczór był bardzo udany (zarówno w kwestii towarzystwa, jedzenia i wina). Została też jedna butelka białego wina, pod którą teraz z upodobaniem dobieram dania. Po pracy i dawce sportu miałam ochotę na szybki i smaczny obiad

Penne z sosem gorgonzola

Składniki (na jedną porcję):
100 g makaron penne (lub ile komu potrzeba)
50 gorgonzoli
łyżka śmietany
łyżeczka masła
świeżo zmielony pieprz

Przygotowanie

Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie.

W międzyczasie w drugim garnuszku rozpuszczamy masło, dodajemy gorgonzolę i śmietanę. Mieszamy i podgrzewamy do pełnego rozpuszczenia - sos ma być gładki i kremowy.

Ugotowany makaron mieszkamy z sosem, przekładamy na talerz i przyprawiamy pieprzem.

Nie pozostaje nic innego, jak szybko nalać sobie białego wina do kieliszka i rozpocząć konsumpcję ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)