czwartek, 4 marca 2010

Spicy Lentil Dhal

Jeszcze nie utopiłam się w garnku zupą ;)

Dzisiaj zupa z czerwoną soczewicą - moją ulubioną, choć jadłam już kilka kolorów soczewicy (i tez mi smakowały), to czerwona jest zdecydowanie moją faworytką. Polecam!

Spicy Lentil Dhal

Składniki (z moimi modyfikacjami):
2 łyżli oliwy z oliwek
1 posiekana cebula
trochę suszonych papryczek chilli, do zmielenia
1 łyżka świeżego imbiru, drobn posiekanego
225 g czerwonej soczewicy
3 łyżki pieczonego puree z czosnku
1 łyżeczka kminku
1 łyżeczka kolendry
200 g pomidorów z puszki
trochę soku cytrynowego
sól i pieprz, do smaku
Świeża kolendra, do smaku

Miks przypraw:
2 łyżki oleju z orzeszków ziemnych
1 cebula, pokrojona w cienkie krążki
2 ząbki cienko pokrojengo czosnku
1 łyżeczka kminku
1 łyżeczka ziaren musztardowych
trochę suszonego chilli, świeżo zmielonego
8-10 liści curry

Przygotowanie:

Podgrzej oliwę w garnku. Dodaj cebulę, chilli i imbir. Podgrzewaj 10 minut, aż się zezłocą.

Dodaj soczewicę i 900 ml wody. Zagotuj, zmniejsz ogień i częściowo przykryj. Gotuj 50-60 minut, mieszając od czasu do czasu - soczewica ma się rozpaść i być miękka.

Dodaj puree z pieczonego czosnku, kminek, kolendrę, sól i pieprz. Gotuj 10-15 minut, mieszając.

Dodaj pomidory i sok cytrynowy.

Aby przygotować miks przypraw, podgrzej na patelni oliwę. Dodaj szalotki i smaż, aż będą chrupiące i brązowe. Dodaj czosnek i gotuj, aż uzyska kolor. Usuń czosnek z mieszanki.

Rozgrzej olej na czystej patelni. Dodaj kminek i ziarna musztardowe - mają zacząć pękać. Dodaj chilli, liście curry i cebulę z czosnkiem.

Podawaj zupę razem z miksem przypraw.

Przepis pochodzi z książki "Soups. 500 recipes" wyd. Hermes House

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)