piątek, 12 marca 2010

Pszenno-żytnie placuszki drożdżowe

Kilka dni temu wpadł mi w oko ten przepis. Miałam wszystko plus kawior, więc czemu nie?

Pszenno-żytnie placuszki drożdżowe - przepis stąd

Składniki (piekłam z połowy podanych składników i otrzymałam 11 placuszków):
75 g mąki żytniej
75 g mąki pszennej
szczypta soli
ok. 350 ml mleka
1 dość czubata łyżeczka suszonych drożdży
2 jajka (oddzielnie białka i żółtka)

Przygotowanie:

Odmierzam 250 ml leko podgrzanego mleka i rozpuszczam w nim drożdże. Dodaję  mąkę żytnią, dokładnie mieszam i odstawiam w ciepłe miejsce na około 20 minut.

Dodaję mąkę pszenną z solą, resztę mleka i żółtka.

Z białek ubijam pianę i delikatnie mieszam z resztą ciasta.

Rzogrzewam patelnię i bez tłuszczu smażę placuszki, przewracam na drugą stronę, gdy na potwierzchni pokażą się bąbelki.

Trzymam w cieple i podaję po usmażeniu wszystkich - są uniwerslane, smakują na słono lub słodko.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)