środa, 17 marca 2010

Kto zgadnie, co zupa ma na dnie? ;)


Taka fajna zielona zupa. Po prostu - polecam!

Simple cream of celeriac and spinach soup - z książki "Soups. 500 recipes"

Składniki, podaję moje proporcje i po moich zmianach:
1.25 l wody
1 cebula, posiekana
500 g posiekanego selera
250 g liści szpinaku, lekko wilgotnych
sól i pieprz do smaku
feta pokrojona w kostkę, do podania

Przygotowanie:

Warzywa wkładamy do garnka, zalewamy wodą. Doprowadzamy do zagotowania, zmniejszamy ogień i gotujemy jeszcze 15 minut - warzywa mają być miękkie.

Zupę przecieramy, doprawiamy i podajemy z fetą.

Zupa wygląda na bardzo szpinakową, ale w smaku o wiele bardziej wyczuwalny jest seler.

3 komentarze:

  1. kolejna zupa na jaką mam ochotę to właśnie szpinakowa - piszę to ja, antyzuposz ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam szpinakowej zupy. Zapowiada się smacznie:)
    Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Viridianko, ja kiedyś też specjalnie zupna nie byłam - to pewnie kwestia pory roku no i przepisów, żeby były takie da Ciebie
    Majanko, racja - zupa smaczna :)
    pozdrawiam również

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)