środa, 17 lutego 2010

Bliny razowe. Niby proste, a jakie eleganckie

Przepis wypatrzyłam jakiś tydzień temu lub może dwa - całe szczęście, że sobie o nim przypomniałam :)

Bliny razowe - na podstawie przepisu Olgi Smile

Składniki:
1,5 szklanki mąki pszennej
1 niepełna szklanka mąki razowej żytniej typ 2000 (u mnie 720)
1 niepełna szklanka mąki razowej pszennej typ 1850 (u mnie pszenna pełnoziarnista)
1,5 szklanki wody
1,5 szklanki tłustego mleka
100 g roztopionego masła
4 jajka
1 łyżka cukru (pominęłam)
2 łyżeczki suchychdrożdży
1 łyżeczka soli
Śmietana i kawior, do podania

Przygotowanie:
W misce mieszamy mąki, wodę z mlekiem, roztopione masło, drożdże, sól i żółtka. Miskę przykrywamy wilgotną ściereczką i odstawiamy na godzinę w cieple miejsce.

Gdy masa podwoi swoją objętność, ubijamy białka na sztywno i pianę delikatnie mieszamy z ciastem.

Smażymy na rozgrzanej suchej patelni, kładąc po łyżce ciasta na placuszek.Usmażone bliny lekko lub całkiem studzimy, smarujemy śmietaną i nakładamy nieco kawioru - smacznego!




2 komentarze:

  1. Bardzo eleganckie :) Ale przecież nikt nie mówi, że prostota nie moze być wykwintna :) Bardzo fajnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z razową mąką jeszcze nie robiłam, ale jestem pewna że by mi posmakowały

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)