sobota, 28 listopada 2009

Muffiny z żurawinami

Ochoczo wstałam dziś o 7, by szybko przygotować ciasto na muffiny, wstawić je do piekarnika i dopiero wtedy iść pod prysznic. Tym sposobem muffiny oznajmiły o swej gotowości do spożycia w momencie, gdy suszyłam włosy.

Czekały na mnie ciepłe i mięciutkie. Pyszne. Z delikatną nutą korzenną - polecam teraz, gdy jest świeża żurawina.


Muffiny z żurawinami - przepis z blogu Moje Wypieki Trochę pozmieniałam proporcje - podaję już swoje. To moje drugie podejście do tych samych muffinów - upewniło mnie tylko, że to jedne z lepszych, które jadłam.

Składniki:
2 szklanki mąki razowej żytniej
2/3 szklanki cukru brązowego
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli
1 i 3/4 szklanki świeżej żurawiny
1 szklanka mleka
60 g roztopionego masła

1 duże jajko
1 łyżeczka przyprawy korzennej

Przygotowanie:

W jednym naczyniu wymieszać składniki sypkie, w drugim mokre. Połączyć zawartość obu naczyń i pobieżnie wymieszać. Nałożyć do foremek i piec 20-25 min w 190 stopniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)