niedziela, 15 listopada 2009

Ciasto z orzechów laskowych, kusząco cytrynowe


Pomysł na włączenie cytryny do orzechów bardzo mi się spodobał, ale zdecydował się zamienić proponowane przez Dorotuś migdały na orzechy laskowe - i przyznaję, że swojej niesubordynacji nie żałuję ;)

Ciasto orzechowo-cytrynowe - przepis z Moich Wypieków

Składniki na tortownicę 21-23 cm, ja piekłam w 16 cm z połowy składników:
225 g miękkiego masła
140 g drobnego cukru
4 duże jajka
50 g mąki
225 g zmielonych migdałów (dałam mąkę z orzechów laskowych)
pół łyżeczki ekstraktu migdałowego (pominęłam)
otarta skórka i sok z 2 cytryn

Przygotowanie:

Zmiksuj masło z cukrem, aż będą białe.

Dodawaj po jednym jajku, cały czas miksując, po każdym wsyp ¼ mąki.

Dodaj mąkę laskową, skórkę i sok cytrynowy. Delikatnie zmiksuj.

Przełóż do przygotowanej tortownicy. Piecz około 40 minut w 180 stopniach – do suchego patyczka.

Ja oprószyłam ciasto cukrem puderm z cynamonem.

Komu kawałeczek? Bo jest naprawdę bardzo smaczne!

Kolejny przepis do akcji orzechowej - szkoda, że to jej końcówka, bo dopiero się zaczęłam rozkręcać ;)


 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)