wtorek, 24 listopada 2009

Ciasteczka czekoladowo-cynamonowe


Ciasteczka piekłam przed dwa dni z rzędu (drugiego dnia – z podwójnej porcji), bo wyjątkowo nam zasmakowały. Delikatnie kruche, prawie sypkie, nie za słodkie, za to z przyjemną nutą kakao i cynamonu. Zdecydowanie polecam!

Ciasteczka czekoladowo-cynamonowe

Składniki:
½ szklanki mąki (ja dałam żytnią)
½ szklanki mąki kukurydzianej
2 łyżki ciemnego kakao
¼ łyżeczki cynamonu (można dawać x 2)
1/8 łyżeczki soli
100 g miękkiego masła
¼ szklanki cukru pudru

Przygotowanie:

Mąki przesiać i połączyć z kakao, cynamonem i solą.

Masło ubić z cukrem pudrem na puszystą masę, stopniowo dodawać składniki sypkie.

Ugnieść ciasto, uformować wałek – kroić w plastry o szerokości ok. 1-1.5 cm.

Ciasteczka ułożyć w odstępach na blaszce, piec 20 minut w 160 stopniach – mają lekko stwardnieć.

Ostudzić na metalowej kratce.

Przepis zaczerpnęłam z książki „Ciasteczka. 1001 przepisów z całego świata i na każdą okazję” wyd. Reader’s Digest

Ciasteczką dołączam do Korzennego Tygodnia




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)