wtorek, 5 października 2010

Pieguski z białą czekoladą

Mała zachcianka. Na poprawę humoru, ale nie tylko. Doskonale towarzystwo do gorzkiej kawy. Do ksiażki na kanapie. Do ciszy, by rozkoszować się jego chrupaniem w zębach.

Słodkie ciastka z ulubioną białą czekoladą i migdałami. Na tyle słodkie, że nawet trudno mi zjeść więcej niż jedno. Choć bardzo bym chciała... Polecam!

Pieguski z białą czekoladą - z książki "Ciasteczka. 1001 przepisów z całego świata i na każdą okazję", z moimi zmianami

Składniki:
1 i 1/4 szklanki mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/8 łyżeczki soli
1/2 kostki miękkiego masła
2/3 szklanki brązowego cukru demerara
1 łyżeczki esencji waniliowej
1 duże jajko
150 g białej czekolady, połamanej na kawałki
1/2 szklanki migdałów, drobno posiekanych

Przygotowanie:

Makę, proszek do pieczenia i sól przesiewamy do miski.

Mikserem ucieramy masło i cukier, dodajemy esencję waniliową i jajko. Wsypujemy sypkie składniki, mieszamy.

Dodajemy czekoladę i migdały, mieszamy.

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni, blachę wykładamy papierem do pieczeniai i umieszczamy na nim porcje ciasta nabierane łyżką zostawiając odstępy 5 cm.

Piec 12 minut aż do lekkiego zezłocenia.

Wyjąć blachę z piekarnika i lekko przestudzić ciastka, dopiero gdy lekko stwardnieją przełożyć na kratkę do całkowitego ostudzenia.

Ciastka można przechowywać w puszce do 10 dni, ale są tak pyszne, że się im nie oprzecie i znikną duże szybciej...

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Ostatnio też za mną chodziły, ale nie mogłam się zdecydować na przepis.
    Już się zdecydowałam, dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam pieguski! Ale nigdy nie wrzucałam do nich białej czekolady...muszę to niezwłocznie nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja! Dodatek białej czekolady w pełni mnie przekonuje.

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pieguski... mniam ;] kruche, słodkie, pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. chetnie bym schrupala takie pyszne ciasteczko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. też uwielbiam pieguski!a z białą czekoladą jeszcze nie robiłam. rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  7. O raju, dopiero co otrząsnęłam się po słodkościach z innego bloga , a tu znowu kuszą piękne pieguski. Z biała czekoladą musze zrobić dla Córeczki w prezencie.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)