sobota, 24 października 2009

Słodkie kukurydziane bułeczki


Po raz pierwszy robiłam te bułeczki kilka miesięcy temu, gdy miałam mąkę kukurydzianą i przypomniałam sobie o tym przepisie. Bułeczki są bardzo smaczne, delikatne i z pewnością nie zawiodą się na nich ani ci, którzy mieli ochotę na szybkie ciepłe śniadanie z piekarnika, jak i osoby szukające chłodnej przekąski, może w porze podwieczorku.

Zaleti czyli bułeczki z mąki kukurydzianej

Składniki:

2 łyżki rodzynek (zastąpiłam suszoną żurawiną)
Kieliszek grapy (zastąpiłam mlekiem)
250 g mąki kukurydzianej
2 i ½ łyżeczki proszku do pieczenia
120 g cukru
Szczypta soli
250 ml mleka
100 g masła (zastąpiłam taką ilością oleju arachidowego)
Cukier puder z cukrem waniliowym, do posypania

Przygotowanie:

Piekarnik nagrzać do 180 stopni, blachę wyłożyć papierem do pieczenia.

Żurawinę namoczyć w mleku. Wymieszać mąkę z cukrem, solą i proszkiem do pieczenia. Podgrzać mleko i rozpuścić w nim masło (olej wymieszać z mlekiem).

Wymieszać suche z mokrym, dodać żurawinę.

Uformować bułeczki (jeśli użyjesz oleju, ciasto będziesz rozlewać na papierze i uzyskasz płaskie ciastka, a gdy skorzystasz z masła, ciasto będzie bardziej kleiste i gęste, co pozwoli Ci uzyskać w efekcie końcowym puszyste bułeczki o nieregularnym kształcie), piec je 15 minut.

Posypać cukrem pudem i jeść jeszcze ciepłe lub już chłodne.

Przepis pochodzi z książki Culinaria Italy wydawnictwa Koenemann


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)