piątek, 23 października 2009

Bułeczki z parmezanem i cebulą


Z mojej pierwszej książki kucharskiej (Dania jarskie. Wielka księga kucharska wyd. Koenemann – mam ją już od ponad 10 lat, dzielnie znosi wszystkie przeprowadzki, ale nadal mam z niej jeszcze sporo przepisów do wypróbowania.

Bułeczki z parmezanem i cebulą

Składniki na około 6-7 bułeczek:
125 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Szczypta soli
60 ml mleka
60 ml wody
15 g masła
½ cebuli
25 g parmezanu, startego lub pokrojonego w kostkę
Kilka szczypt pieprzu cayenne

Przygotowanie:

Piekarnik nagrzać do 210 stopni, blachę wyłożyć papierem.

Mąkę przesiać, wymieszać z proszkiem do pieczenia i solą. Masło rozpuścić w rondelku, dodać do niego drobno posiekaną cebulę, podsmażyć przez 3-4 minuty.

W mące zrobić dołek, wlać masło z cebulą, dodać parmezan i wodę z mlekiem. Szybko wymieszać ciasto, a potem je ugnieść. Ciasto rozwałkować na grubość około 3 cm (u mnie około połowa tego) i wyciąć kółka o średnicy 3 cm (u mnie większe). Bułeczki ułożyć na blasze, posypać lekko pieprzem cayenne i wstawić do piekarnika.

Piec około 10-12 minut. Bułeczki są doskonałe ciepłe i świeżutkie, z masłem.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)