czwartek, 22 października 2009

Muffiny kukurydziane na szybką kolację


Niby z książki śniadaniowej, ale ja lubię je najbardziej na szybką kolację po pracy. Wracam, szybko mieszam składniki, smaruję kokilki, a w międzyczasie nagrzewam piekarnik.

Dziś robiłam je po raz trzeci i za każdym razem są trochę inne. Zmieniam dodatki. Mąka kukurydziana i dodatek cukru nadają muffinom delikatność i miękkość oraz pozwalają na łatwe komponowanie z różnymi smakami. Najlepiej zdecydowanymi, dlatego ja w następnych podejściach spróbuję dać czosnek i rozmaryn, a jeszcze innym razem anchois, potem kozi ser czy fetę – pomysłów starczy mi jeszcze na długo ;)

Muffiny kukurydziane – przepis na podstawie Mufinków kukurydzianych z bekonem i serem z książki Le Cordon Bleu. Kuchnia domowa – śniadania

Składniki – przepis oryginalny na 12 muffinów:
140 g mąki pszennej
140 g mąki kukurydzianej
30 g cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka soli
290 ml maślanki (czasem daję jogurt naturalny albo mleko, też wychodzi bardzo smaczne)
2 jajka
70 g rozpuszczonego masła (zastępuję oliwą z oliwek)
120 g startego sera cheddar i 90 g bekonu (nigdy takich nie zrobiłam. Za pierwszym razem dałam podsmażoną dużą cebulę i drobno pokrojone ostre czerwone papryczki – wyszły pyszne. Za drugim podejściem, żółty ser i suszone pomidory, a oliwę z oliwek zastąpiłam oliwą z pomidorów – muffiny miały lekko czerwony kolor, piękny zapach i cudny smak. Za trzecim, dzisiejszym razem – gorgonzola i świeżo starty pieprz, pycha).

Przygotowanie:

Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni, smarujemy foremki masłem.

Osobno mieszamy mąki, cukier, proszek do pieczenia i sól. W drugiej miseczce roztrzepujemy jajka z maślanką i masłem. Mieszamy zawartość obu misek, dodajemy smakowite wypełnienie według własnego uznania, delikatnie mieszamy.

Wypełniamy foremki do ¾ wysokości, pieczemy około 15-20 minut.

Muffiny są dobre od razu, na ciepło, jak i kolejnego dnia na zimno, np. jako dodatek do sałatki.

Polecam, bo to nasze ulubione muffiny wytrawne.

1 komentarz:

  1. Wlasnie zajadam goracego muffina z suszonymi pomidorami, papryka, czedarem i oregano z maki kuku i razowej maki orkiszowej wg tego przepisu - pyszne!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)