czwartek, 22 października 2009

Słodki posmak chałwy (bardzo lekki). Bułeczki


Bardzo smaczne śniadaniowe bułeczki. Nietypowe. Pozwalające wykorzystać zalegające od jakiegoś czasu w kuchennje szafce opakowanie pasty sezamowej.

Bułeczki z tahini – przepis od Patrycji

Składniki (piekłam z połowy porcji, podaję proporcje oryginalne):
195g ciepłej wody
180 g mąki razowej chlebowej, dwukrotnie przesianej (u mnie pszenna pełnoziarnista)
180g mąki pszennej-razowej, dwukrotnie przesianej (mąka jw.)
2 1/2 łyżeczki drożdży instant (1 1/2 łyżeczki- w przypadku użycia mąki pszennej białej) – u mnie drożdże świeże
128g tahini w temperaturze pokojowej
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii (opcjonalnie) – nie dałam
3 czubate łyżki fruktozy (dałam cukier demerarra)
1 łyżeczka soli morskiej (użyłam Maldon) – dałam zwykłą
1 łyżeczka oleju do posmarowania miski

Przygotowanie:

Drożdże wymieszać z wodą i cukrem, odstawić na 10 minut.

Dodać tahini, wymieszać, dodać resztę składników i zagnieść ciasto. Uformować kulę, przełożyć do wysmarowanej olejem miski, przykryć i odstawić w ciepłe miejsce na 90 minut.

Uformować bułeczki, położyć na blaszce wyłożonej pergaminem, przykryć folią i zostawić do wyrośnięcia na 45 minut.

Piekarnik rozgrzać do 190 stopni, bułki piec około 20-25 minut.

Podawać np. z tahini wymieszanym z cukrem pudrem, masłem, jogurtem naturalnym lub kremowym serkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)