czwartek, 29 października 2009

Lekkie ciasto miodowe. Spóźniony wpis


Ciasto upiekłam jakieś 2 tygodnie temu, ale jakoś nie miałam czasu go wpisać... Było naprawdę bardzo smaczne - lekkie, aromatyczne, pełne smaku.

Lekkie ciasto miodowe na Yom Kippur - przepis z Przy Dużym Stole

Składniki:
6 łyżek gorącej wody
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
1 1/2 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki cynamonu
1/4 łyżeczki mielonego imbiru
szczypta mielonych goździków (pominęłam)
2 duże jajka
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki miodu
1/3 szklanki oleju
1/2 szklanki posiekanych orzechów włoskich (pominęłam)

Przygotowanie:

Piekarnik nagrzać do 160 stopni, keksówkę wysmarować masłem i wysypać bułką tartą.

Kawę rozpuścić w gorącej wodzie, ostudzić.

Nagrzać piekarnik do 160°C, przygotować foremkę keksową (swoją wysmarowałam tłuszczem i wysypałam bułką tartą).

Kawę rozpuścić w gorącej wodzie i odstawić do wystygnięcia.

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, sodą i przyprawami.

Rozkłócić jajka, dodać cukier, miód i ubijać mikserem aż do powstania jasnej, puszystej masy i rozpuszczenia się cukru. Stopniowo dolewać olej, dalej miksować aż do uzyskania jednolitej masy.

Dodać mąkę i kawę, wymieszać.

Ciasto wlać do formy, piec około 50-60 minut (do suchego patyczka). Studzić w foremce, a potem na kratce.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)