niedziela, 26 września 2010

Sernikobrownie ze śliwkami i cynamonem

Ponieważ dawno nie było u mnie ani brownie ani sernika (no dobra, sernik był jakiś czas temu), to postanowiłam połączyć przyjemne z pożytecznym oraz z cynamonem ;) i upiekłam sernikobrownie z sezonowymi owocami - pycha!

Sernikobrownie ze śliwkami z cynamonem - na podstawie tego przepisu


Warstwa brownie:
100 g gorzkiej czekolady
100 g masła
1 bardzo duże jajko
115 g cukru pudru
60 g mąki

Warstwa twarogowo-śliwkowa:
500 g twarogu na sernik
1/2 szklanki cukru pudru
300 g przepołowionych śliwek bez pestek
2 jajka
1 łyżeczka cynamonu
dodatkowo 1/4-1/2 łyżeczki cynamonu, do posypania gotowego ciasta

Przygotowanie:

Kwadratową formę wysmarować tłuszczem, wyłożyć papierem do pieczenia.

Gorzką czekoladę roztopić razem z masłem. Jajko ubić z cukrem, aż do powstania gęstej i puszystej masy (zajmie to kilka minut). Jajko połączyć delikatnie z masą czekoladową, do której następnie przesiać mąkę. Masę wlać do formy i piec 25 minut w 170 stopniach.

Twaróg ubić z cukrem, wbijać po jednym jajku, krótko zmiksować. Dodać cynamon.

Masę twarogową wylać na upieczone czekoladowe ciasto, ułożyć na niej śliwki przecięciem do góry. Piec 50 minut. Ostudzić w uchylonym piekarniku. Po całkowitym wystudzeniu wstawić do lodówki na całą noc.

Opcjonalnie posypujemy cynamonem i kroimy.

Smacznego!




3 komentarze:

  1. A już zatęskniłam za Twoimi sernikami:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. ojej, połączenie świetne, wiadomo, w końcu to sernikobrownie ;] ale ten, ta... ten kawałek, o ;p wygląda cudownie ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. ciacho wyglada pysznie, i pewnie tak wlasnie smakuje:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)