wtorek, 3 sierpnia 2010

Ajo blanco czyli zimna zupa migdałowo-czosnkowa

Kolejny chłodnik wydaje mi się całkiem na czasie, bo nadal jest ciepło :)

Tym razem połączenie, przed którym dość długo się broniłam, bo wydawało mi się zbyt postępowe. Ale dobrze, że się przełamałam i spróbowałam, bo chłodnik jest świetny.

Chłodnik migdałowo-czosnkowy - przepis zmodyfkowany na podstawie "Soups. 500 recipes"

Składniki na 6 małych porcji:
150 g mąki migdałowej
2 ząbki czosnku, zmiażdżone
75 ml oliwy z oliwek
25 ml octu winnego, białego
600 ml zimnej wody
sól i pieprz, do smaku
drobno posiekany szczypiorek, do podania

Przygotowanie:

Wszystkie składniki miksujemy, przyprawiamy i chłodzimy.

Podajemy w małych miseczkach, przybrane szczypiorkiem.

Jeśli macie mąkę migdałową, to wykonanie tej zupy zabiera tylko chwilę - a efekt jest bardzo ciekawy. M. był chłodnikiem zachwycony, z pewnością go jeszcze powtórzę tego lata! Wystarczy pajda chleba i macie pyszny lunch czy lekką kolację :)

Polecam i smacznego życzę!

6 komentarzy:

  1. O tak! Pyszna zupa, można też zrobić ją na słodko lub pół słodko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się bardzo oryginalnie. Nigdy bym pewnie sama na taki pomysł nie wpadła.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe połączenie smaków!

    OdpowiedzUsuń
  4. za dużo chłodników wokół mnie, nawet Babcia dzisiaj powiedziała że można by jakiś zrobić (:

    OdpowiedzUsuń
  5. a mi nigdy chłodnikow nie za duzo. Uwielbiam wszystko co czosnkowe, chłodnik tez by mi na pewno posmakował :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)