środa, 2 września 2009

Pyszny biały sernik


Bardzo lubię serniki, ale jak dotąd nie upiekłam ich zbyt wiele. Stosując zasadę, że praktyka czyni mistrza, postanowiłam wypróbować kilka polecanych przepisów – jako pierwszy wybrałam Sernik londyński polecany przez Dorotus.

Sernik londyński - ttp://mojewypieki.blox.pl/2007/04/Sernik-londynski.html

Składniki:
Na masę serową:
600 g twarogu mielonego do serników
150 g cukru pudru
3 duże jajka
3 duże żółtka
1.5 łyżeczki aromatu waniliowego
1.5 łyżki soku z cytryny (dałam nieco mniej)

Na polewę:
145 ml śmietany
1 łyżka cukru pudru
kilka kropel aromatu waniliowego

Przygotowanie:

Ubić twaróg w mikserze, dodać cukier. Wpić jajka i żółtka, miksować dalej. Dodać aromat waniliowy i sok z cytryny.

Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Ponieważ sernik pieczemy w kąpieli wodnej, zagotowujemy wodę, a tortownicę dokładnie owijamy folią aluminiową, żeby zapobiec dostaniu się do środka masy wody. Masę wlewamy do tortownicy, którą wkładamy do większej głębszej blachy lub naczynia. Wlewamy na naczynia gorącą wodę tak, by sięgała mniej więcej do połowy wysokości tortownicy.

Pieczemy około 50-60 minut, aż do ścięcia sernika – musi być na tyle sztywny, by nie wsiąknęła do niego polewa, nie pieczemy do suchego patyczka.

Mieszamy składniki polewy, wylewamy na sernik i wstawiamy na 10 minut do piekarnika. Studzimy w wyłączonym i uchylonym piekarniku, potem poza piekarnikiem, a następnie chłodzimy w lodówce przez co najmniej kilka godzin.

Sernik okazał się pyszny – idealnie twarogowy, wilgotny, taki jak lubię. Jeśli zastanawiacie się, dlaczego nie podaję przepisu na spód, to istnieje proste wytłumaczenie – i ja, i mój M. w sernikach najbardziej lubimy twaróg ;)

3 komentarze:

  1. Rzeczywiście jest biały jak śnieg :). Uwielbiam serniki dlatego na pewno wypróbuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Następny sernik do wypróbowania! Czy ja zdążę ?
    Wygląda bardzo smakowicie. I masz rację - w serniku spód jest mało ważny...

    OdpowiedzUsuń
  3. Uzyskanie takiego białego sernika, to moje marzenie. Piękny.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)