sobota, 24 lipca 2010

Zimna zupa pomidorowo-ogórkowa

Jak dotąd pomidora i ogórka łączyłam zwykle w sałatce, ale poszukując szybkiego przepisu na chłodnik trafiłam na ten. Spełniał kryterium czasowe, dostępności składników, więc długo się nie zastanawiałam. I Wam też polecam!

Zimna zupa pomidorowo-ogórkowa - na podstawie "Soups. 500 Recipes"

Składniki na dwie szklanki:
½ ogórka, obranego i pokrojonego
Puszka pomidorów
Garść listków bazylii
Kostki lodu

Przygotowanie:

Ogórka, pomidory i bazylię umieszczamy w blenderze i rozdrabniamy do uzyskania jednolitego, gęstego płynu. Schładzamy w lodówce, podajemy w szklankach lub miseczkach na kostkach lodu.

Smacznego!


10 komentarzy:

  1. Widzę, że podobnie jak ja - po najniższej, acz smacznej linii oporu;) Chyba sobie ten chłodnik na drugie śniadanie jutro zrobię... Jak ja lubię letnie gotowanie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, jaka pyszna ta zupka!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja właśnie mimo tej późnej pory zaserwowałam sobie takie danie;) i było bardzo smacznie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chłodnik dopisany do listy: "Muszę wypróbować". Prosty i na pewno bardzo smaczny:) Pzdr Aniado

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda znakomicie, z pewnością równie doskonale smakuje. Na pewno lada dzień i ja zmiksuje pomidory z ogórkiem!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam... pychotka! proste i smaczne jedzonko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. A jakby dodać wódki to mamy pyszny napój dla dorosłych :D

    Uściski :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Myszo,
    dobre nie musi być skomplikowane, też jestem tego zdania ;)

    Malwinno,
    mam nadzieję, że smakowało. Chłodnik jest bardzo lekki, więc można go smakować o każdej porze ;)

    Lepszy Smaku i Anno Mario,
    zachęcam do spróbowania, warto!

    Polka,
    że też na to nie wpadłam! ale za to z Ciebie niezła spryciula ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Życzę smacznego. Należy jednak pamiętać ,ze nie należy łączyć surowego ogórka z pomidorami, ponieważ w ogórkach znajduje się enzym, który niszczy witaminę C w pomidorach.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)