piątek, 9 kwietnia 2010

Kulki z ciecierzycy w curry

Bardzo spodobał mi się przepis na blogu Kasza Prodżekt, bo dawał mi możliwość wykorzystania mąki z ciecierzycy, której kiedyś kupiłam sporo i którą sukcesywnie, acz powoli zużywam. Nie wahałam się długo, curry miało być obiadem i taką wersję zdarzeń przedstawiłam M. Przyjął do wiadomości (a potem miseczkę do ręki), bo pewnie nie chciało mu się protestować ani wychodzić z domu na jedzenie ;)
Gatta curry - przepis z Kasza Prodżekt, lekko zmieniony

Składniki:

Na kulki z mąki z ciecierzycy:
200 g mąki z ciecierzycy
1 łyżka mieszanki przypraw curry albo 1 łyżeczka garam masala (u mnie curry)
1/2 łyżeczki ostrej papryki
1 łyżeczka soli
1 szczypta asafetydy (opcjonalnie)
2 szczypty proszku do pieczenia
1 łyżka oliwy z oliwek
50 ml wody (dodałam więcej)
liście kolendry lub naci pietruszki (ja obeszłam się bez)

Na sos:
2 łyżki oliwy
2 drobno posiekane duże cebule
1 łyżeczka czarnej gorczycy
2-3 szczypty kurkumy
2 zmiażdżone ząbki czosnku
kawałek posiekanego świeżego imbiru
1 łyżka mieszanki curry lub 1 łyżeczka garam masala
puszka pomidorów

Przygotowanie:

Mąkę z ciecierzycy wsypać do miksera, dodać przyprawy i wymieszać. Dodać olej, mieszać dalej i stopniowo dolewać wodę - ciasto ma być zwarte. Uformować z niego kulki, wrzucić do wrzącej wody i gotować jakieś 10 minut - najlepiej sprawdzać, gotowane za długo będą twarde. Kulki wyjąć i osączyć. Podczas gotowania kulek robimy sos - na oliwe smażymy cebulę i gorczycę przez kilka minut, dodajemy czosnek, imbir i przyprawy oraz pomidory. Gotować aż sos zgęstnieje. Dodać kulki i podgrzać.

Smacznego!

1 komentarz:

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)