sobota, 20 listopada 2010

Łososiowa zupa curry

Smakowita zupa, pożywna dzięki rybie, orientalna dzięki przyprawom. Miseczka smakowitości przywołująca na myśl dalekie, słoneczne strony. Koniecznie zróbcie ją wtedy, kiedy za oknem plucha - polecam!

Łososiowa zupa curry - przepis z książki "Soup. 500 Recipes", z moimi zmianami


 
Składniki na 4 porcje:
50 g masła
2 cebule, grubo posiekane
2 łyżki łagodnego curry
475 ml wody
150 ml białego wina
300 ml gęstego jogurtu naturalnego
120 ml mleka kokosowego
500 g łososia pokrojonego w kawałki na kęs
4 łyżki posiekanej pietruszki lub listków kolendry


Przygotowanie:


Masło rozpuszczamy na patelni, dodajemy cebulę i smażymy 3-4 minuty aż zmięknie. Dodajemy curry, mieszamy i smażymy kolejną minutę.


Wlewamy wodę, wino, jogurt i mleko kokosowe, doprowadzamy do zagotowania.


Dodajemy rybę i gotujemy 2-3 minuty delikatnie mieszając, by ryba się nie rozpadła.


Doprawiamy pietruszką lub kolendrą, podajemy.


Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Wspaniale napisany wstęp, krótko z humorem i apetycznie! Od razu ma się ochotę na tę zupę! Przepis zapisuję do wypróbowania :) Pzdr Aniado

    OdpowiedzUsuń
  2. I ja się po taką miseczkę zupy zgłaszam - wspaniale wygląda i ma cudowne składniki! Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. dla mnie też poproszę :) wygląda apetycznie i rozgrzewająco

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi pysznie, lubie takie egzotyczne polaczenia, a lososia wprost ubostwiam. Dodaje do ulubionych - na pewno wyprobuje!

    OdpowiedzUsuń
  5. podoba mi się. już sama nazwa "łososiowa z curry" mnie kusi. chociaż curry nie jadam. ale raz, nie zawsze xd

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmmmm, ale zupka! To w pełni moje smaki, jeszcze naan do tego i pełnia indyjskich doznań :)

    OdpowiedzUsuń
  7. już biorę chochlę i za chwilę będzie po miseczce dla Was wszystkich :)
    dziękuję za miłe słowa!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)