niedziela, 31 stycznia 2010

Białe risotto

Lubię podać jakiś temat i potem nad nim pracować. Uruchomić kreatywność. Poszukać czegoś w pamięci. Przejrzeć książki i notatki. Czego mi brak - wymyśleć.

Tydzień temu zaprosiłam znajomych na białą imprezę. Wcześniej przygotowałam kilka białych dań - jednym z nich było białe risotto. Białe bo z mlekiem, śmietanką i selerem. Bardzo kremowe, a seler nadawał mu bardzo ciekawy smak. Polecam ryżomaniakom i nie tylko.

Białe risotto - lekko zmodyfikowany przepis z "Food & Travel" 1/2010

Składniki:
0.5 l bulionu
1 l mleka
30 g masła
1 cebula, drobno pokrojona
1/4 selera, drobno pokrojonego
300 g ryżu (u mnie arborio)
trochę startej gałki muszkatołowej, do smaku
ok. 150 ml śmietany kremówki
Parmezan, świeżo starty

Przygotowanie:

W jednym garnku podgrzewamy bulion, w innym - mleko. Trzymamy oba płyny ciepłe.

Powoli topimy masło w trzecim garnku, dodajemy cebulę i selera - smażymy na niewielkim ogniu aż będą miękkie (zajmie to kilka minut).

Zwiększamy ogień, wsypujemy ryż. Dokładnie mieszamy, by wszystkie ziarenka pokryły się masłem. Gotujemy 2 minuty, dodajemy gałkę muszkatołową. Dodajemy bulion - każdorazowo po łyżce wazowej, czekamy aż ryż wchłonie płyn i dopiero wtedy dolewamy kolejną łyżkę. Mieszamy praktycznie cały czas, żeby ryż nie przywierał do garnka.

Gdy skończy się bulion, w ten sam sposób dodajemy mleko.

Gotujemy ok. 12-15 minut, aż ryż będzie gotowy.

Tuż przed podaniem dodajemy śmietankę i podgrzewamy.

Przekładamy na ciepłe talerze, posypujemy startym parmezazem.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Oj mniami, dla mnie wszystko co ryżowe jest absolutnie do zjedzenia :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)