środa, 2 lutego 2011

Ciasteczka owsiane 100%

Ciasteczka dla wielbicieli płatków owsianych - jak ktoś nie lubi, nie ma co czytać dalej ani tym bardziej piec. Bardzo je Wam polecam! Słodkie, chrupiące, pożywne - po prostu pyszne!

Najlepiej zacząć robić ciastko wieczorem, a upiec je rano i pogryzać do drugiej kawy :)

Ciasteczka owsiane 100% - z książki "Ciasteczka. 1001 przepisów z całego świata i na każdą okazję, z moimi zmianami



Składniki:
2 szklanki płatków owsianych
4/5 szklanki jasnego brązowego cukru
1/2 szklanki oleju
1 duże jajko
1/2 łyżeczki esencji waniliowej
1/8 łyżeczki soli

Przygotowanie:

Starannie wymieszać płatki owsiane, brązowy cukier i olej, odstawić do lodówki na 12 godzin.

Dodać jajko, esencję waniliową i cukier, wymieszać.

Piekarnik nagrzać do 160 stopni, 2 blachy wyłożyć papierem do pieczenia. Wykładać po łyżce ciasta w odstępach 3 cm.

Piec 20 minut do przyrumienia się ciastek.

Blachy wyjąć z piekarnika i odstawić na 15 minut żeby ciastka stwardniały - potem przełożyć na kratkę lub zabrać od razu ze sobą ;)

Smacznego!

7 komentarzy:

  1. owsiane ciasteczka są super!
    fajną mają nazwę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasteczka pyszne i kawa wygląda tak zachęcająco.Pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię, to cos dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzeczywiście absolutnie owsiane. Coś dla mnie, bo ostatnio oszalałam na punkcie płatków! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe i na pewno pyszne ciasteczka :))
    Mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię, przeczytałam i upiekę! I pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. do takiej kawki z pianka na pewno smakuja wybornie:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)