niedziela, 6 grudnia 2009

Tort czekoladowo-kawowy z kardamonem

Przepis spodobał mi się od pierwszego przeczytania, ale ponieważ mój M. nie przepada za kawowymi deserami, to umieściłam go na nieco dalszej pozycji oczekującej. Ale ponieważ A. pochwaliła mi się w firmowej kuchni, że ze świetnym wynikiem zdała test z angielskiego (bardzo jestem z niej dumna!), to postanowiłam, że będzie dla niej niespodzianką.

Wieczorem przystąpiłam do pieczenia, by następnego dnia rano umieścić go na jej biurku wraz z gratulacyjnym liścikiem - A. była wzruszona :) więc wypiek-niespodzianka spełnił swoje zadanie :)
Oczywiście dostałam kawałek na spróbowanie, bo samam nie wiedziałam, co jej przyniosłam - miałam tylko przeczucie, że powinno być bardzo smacznie i nieco nietypowo.


Tort czekoladowo-kawowy z kardamonem – przepis z Whiteplate od Liski

Składniki (ja piekłam z połowy z tortownicy 16 cm):
Kardamon wyłuskany z 12 zielonych łupinek
200 ml mocnej kawy
200 g czekolady gorzkiej 70%
200 g masła
3 jajka
80 ml kwaśnej śmietany – dałam słodką, też wyszło ;)
300 g cukru pudru (najlepiej trzcinowego)
170 g mąki
1 łyżeczka sody
30 g kakao
Na polewę: 200 g gorzkiej czekolady i 50 g masła

Przygotowanie

Piekarnik nagrzać do 160 stopni, tortownicę wysmarować masłem i wysypać bułką tartą.

Czekoladę i masło rozpuścić w kąpieli wodnej, wymieszać.

Kawę zagotować z kardamonem – ma nam zostać 120 ml płynu. Przecedzić.

Jajka utrzeć ze śmietaną i cukrem pudrem, wlać przestudzoną czekoladę i kawę. Dokładnie wymieszać, a następnie dodać mąkę z sodą i kakao. Połączyć łyżką.

Wlać do tortownicy i piec 1 h 15 minut – do suchego patyczka.

Ostudzić.

Przygotować polewę – czekoladę rozpuścić z masłem w kąpieli wodnej, polać ciasto. Podawać, gdy polewa zastygnie.

Przepis trafia do akcji kawowej


2 komentarze:

  1. muszę się częściej chwalic
    może i mi ktoś zrobi taka niespodziankę.. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. skromność nie zawsze popłaca, a szkoda tracić takie smakołyki ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)