sobota, 8 sierpnia 2009

Znad morza, po włosku


Od dawna miałam miałam na coś takiego ochotę. Już zjadłam, ale wiem, że ochota mi nie przeszła ;)

Lazania z owocami morza

Składniki na jedną porcję:

4 płaty lazanii
200 g owoców morza (mieszanka, może być też ryba, np. sola)
20 g masła
15 g mąki
80 ml mleka
80 ml białego wina (opcjonalnie)
2 łyżki śmietany
łyżeczka startego parmezanu

Przygotowanie:

Przepłukać owoce morza, ewentualnie pokroić na mniejsza kawałki.

Na patelni rozgrzać masło, do rozpuszczonego dodać mąkę i podgrzewać na średnim ogniu aż się zrumieni. Dodać mleko i wino, podgrzewać aż do zgęstnienia sosu.

Dodać owoce morza, podgrzewać 1-2 minuty.

Na płacie lazanii rozłożyć 1/3 masy, przykryć kolejnym płatem, czynności powtarzać aż do zakończenia nadzienia, zakończyć płatem. Polać śmietaną, posypać parmezanem.

Piec około 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Częstujcie się!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli coś napiszesz :)